virtuella

 

‘virtuellas’ 10 bud  = om hvordan at undervise virtuelt?

Hvordan underviser man virtuel og hvordan opleves virtuel undervisning > få tips hos ‘Virtuella’, om hvordan du bliver en god virtuel-studerende og hvilken rolle læreren har.

  1. 1.Planlæg og lav en instruktion til deltagerne

  2. 2.Skal det være et Synkron eller asynkront forløb?

  3. 3.Vejleders synlighed, hvor tit på og hvor og i hvilke fora?

  4. 4.Tid, forløbets varighed og deadlines!

  5. 5.Under hvilke menuer i et CMS placeres materialet?

  6. 6.Hvilke fora benyttes, fx Messenger, Gruppe-spaces, etc.?

  7. 7.Aflevering hvor? (opload): præcise antal indlæg og deres længde, fx i debatforum anbefales max 1/2-A4 side; Præcist minuttal for aflevering af opgaver

  8. 8.Studieaktivitet kan tjekkes logfil og tracking, aflevering til tiden?

  9. 9.Evaluering: hvordan kommenteres opgaver og hvornår gives feed back?

  10. 10.Panik: hvad gør deltagerne hvis teknik svigter? Plan B skal oplyses

Følges de 10 bud, kan din virtuelle undervisning ikke gå helt galt. Det handler om at imødekomme deltagernes forventninger og krav og synliggøre hvilke rammer forløbet har. Og om hvem gør hvad og hvornår og hvordan? Planlægning er kodeordet, når en virtuel synkront undervisningsforløb skal være en succes.

Læs mere om hvordan du organiserer den computer supporterede undervisning.

Følg linket til CSCL-siden